Hvad kan vi levere?
Hvad enten det drejer sig om at udvikle et nyt produkt, en udstilling, en brochure eller finde ud af hvad virksomheden skal leve af om 5-10 år, så har design en vigtig rolle at spille.
I arbejdet med design skal man forestille sig noget der endnu ikke eksisterer - forestille sig en fremtid der er forbedret på den ene eller anden måde. Design gør en forskel og kan udrette noget der kan påvirke virksomheder og brands på næsten alle niveauer af organisationens liv.
Dickson Design baserer sig på forskning, bruger-undersøgelser og dybtgående analyser for at kunne rådgive virksomheder og organisationer på den bedst mulige måde, samt skabe løsninger der virker.
Jeg laver produktdesign og grafisk kommunikation, men har især specialiseret sig i rådgivning om designstrategier og udvikling af nye koncepter og strategier. For eksempel:
-
Et designmæssigt service-eftersyn! En grundig analyse af virksomhedens brand, produkter, kommunikation, serviceydelser, fysiske rammer og brugernes behov. Med særlig vægt på virksomhedens brug af design.
-
Udarbejdelse af designstrategi for organisationen – hvordan kan man øge værdien af produkter og ydelser og styrke virksomhedens brand i kundernes øjne?
-
Fremtidsstudier – scenarier
for virksomhedens fremtid – hvad skal virksomheden leve af om 5-10 år? Og hvad betyder det for produktudviklingen og ikke mindst anvendelsen af design?
-
Analyse af virksomhedens interne og/eller eksterne kommunikation – med særlig vægt på den visuelle udformning.
-
Jeg kan naturligvis også bistå med konkret design af produkter, emballager, fysiske omgivelser, kommunikation m.m. Idealet er at der etableres et tæt samarbejde med virksomheden omkring arbejdet, gerne i et udviklingsteam hvor der også, om nødvendigt, kan trækkes på mit store netværk indenfor forskningsmiljøet, konsulentbranchen og designfaget.
-
Det kan også være foredrag, kurser, seminarer, workshops eller lignende. Jeg har gennem årene opnået stor erfaring med at lede alskens kursusforløb indenfor design, kreativitet og innovation. Mine kurser og foredrag
The difficulty lies, not in the new ideas, but escaping from the old ones. - John Maynard Keynes
er aldrig en standardvare, men opbygges til lejligheden. Forslag til titler på disse arrangementer kunne være: Designviden til virksomhedsbrug, Kreativitet og innovation i organisationen, Design-scenarier og hvordan arbejder man med dem?, Designtrends i dag, Design Workshop, Identitet, design og brandbuilding…